!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> . -

googleshyt

Nu ska jag negga igen
Ni tjejer som har bloggar och lägger upp bilder och sedan skriver "från weheartit" eller "från google" nedanför, hur tänker ni egentligen? Bilderna kommer inte från google eller weheartit, de kommer från andra sidor och människor. Weheartit är bara en hemsida för bilddelning, och google är bara en sökmotor för bilder som kommer från andra hemsidor. Alltså borde ni skriva "från monica larsson" istället, om denne är fotografen/skaparen/whatever. Och om ni inte visste det så är det olagligt att ta bilder som du inte tagit själv, och lägga upp på din egen blogg. Om du inte har tillstånd då. Det kan ge skitmycket böter. Jag bryr mig aldrig om sånt, som många andra, utan tar bara bilder och lägger in i min egen blogg utan att ens nämna vems det är från början. Men snälla, skriv hellre ingenting alls än "bilden kommer från google".
åh jag är alltid så arg

delicious people commented this shitty post

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback