!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> . -

will always love you

har tänkt på en sak.

The Young And Hopeless (Good Charlottes 2a album) släpptes ju 2002 och blev en succé. Blev deras stora genombrott. Ett legendariskt album för mespunk-världen.
Och man fattar ju att alla hade GRYMT höga förväntningar på deras nästa album (Chronicles, 2004). Folk förväntade sig säkert till och med något ännu bättre än TYATH.
När albumet väl kom ur blev det deras stora flopp. Albumet som fick deras karriär att gå nedåt. Det var Chronicles som fick GC att tappa massor av fans, men självklart även gaina många. (Jag älskar albumet och tycker inte det var någon flopp).
Men undrar liksom hur det kändes för alla fans som hade fastnat i TYATH tiden, när de hörde Chronicles för första gången. För Chronicles är väldigt annorlunda än de tidigare albumen.

Fast.... Så är det väl jämt. När Good Morning Revival kom ut (2007) slutade jag faktiskt lyssna på Good Charlotte ett tag. Jag blev sur att de hade blivit så DANCE-iga och så. Älskar GMR nu. Lika Med Cardiology. När Cardiology kom ut förra året blev jag ganska chockad. Hade inte förväntat mig albumet att vara så. Blev faktiskt besviken.... Men när jag vänjt mig så ändrade jag mig. Nu ÄLSKAR jag Cardiology precis lika mycket som alla deras tidigare album. Nu kan jag inte tänka mig Good Charlotte utan Cardiology.



OOOOCH förlåt för mina ointressanta texter... Borde skaffa en blogg där jag bara skriver om musik för jag lovar att jag gärna skulle vilja lägga upp ännu mer sånna saker här..

delicious people commented this shitty post

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback